برگزاری اولین نشست تخصصی سیاست اسکان مجدد در بافت های پرخطر شهری؛ نقد و ارزیابی پیامدها

۰۴ مهر ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۷ کد : ۳۶۱۵۱ دسته خبر
مرکز علمی و تخصصی ارزیابی تاثیرات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی اولین نشست تخصصی با موضوع سیاست اسکان مجدد در بافت های پرخطر شهری؛ نقد و ارزیابی پیامدها را به صورت مجازی برگزار می کند.
برگزاری اولین نشست تخصصی سیاست اسکان مجدد در بافت های پرخطر شهری؛ نقد و ارزیابی پیامدها

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه؛ هادی برغمدی مدیر مرکز ارزیابی تاثیرات اجتماعی پژوهشگاه و مدیر نشست در رابطه با این نشست بیان داشت؛ هدف اصلی برگزاری این نشست بررسی پیامدهایی ناشی از طرح های اسکان مجدد است که بر اثر پدیده هایی همچون همجواری با رودخانه، مناطق زلزله خیر، مناطق دارای اسکان غیر رسمی و همزمانی سکونت در این مناطق با آسیبهای اجتماعی به وجود می آید و نیز به مشکلات و پیامدهای مناطقی که بر اثر طرح های توسعه ای، ساکنان آن به جای دیگری منتقل می شود، پرداخته می شود.

وی افزود محورهای اصلی این نشست عبارتند از:

- تجربه مواجهه با طرح های  اسکان مجدد/ جابجایی جمعیت (خارجی و داخلی)

ـ پیامدهای (اجتماعی، اقتصادی، محیط زیستی، حقوقی و...) این اقدام

- راه کارهای (جبرانی، تعدیلی) کاهش پیامدهای منفی یا راه کار جایگزین طرح های جابجایی/ اسکان مجدد

- فرآیند اجرای طرح های اسکان مجدد/ جابجایی جمعیت (چگونگی اجرای طرح)

گفتنی است این نشست تخصصی در روز سه شنبه مورخ 6 مهر 1400 از ساعت 10 الی 12 به صورت مجازی برگزار خواهد شد. کاوه حاجی علی اکبری؛ مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و گیتی اعتماد؛ معمار و شهرساز برجسته کشور به عنوان سخنران در این نشست حضور خواهند داشت.

علاقه مندان جهت شرکت در این جلسه می توانید در روز برگزاری به لینک نشست به نشانی http://ac.ihss.ir/ihss166 مراجعه نمایید.

کلید واژه ها: مرکز ارزیابی تاثیرات اجتماعی هادی برغمدی نشست تخصصی کاوه حاجی علی اکبری گیتی اعتماد


نظر شما :