توسط مرکز علمی و تخصصی ارزیابی تاثیرات اجتماعی پژوهشگاه آغاز شد؛

اجرای طرح پژوهشی ارزیابی تأثیرات اجتماعی احداث تئاتر شهر کرج

۰۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۳ کد : ۴۴۲۸۳ دسته خبر
به همت مرکز علمی و تخصصی ارزیابی تأثیرات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی فرآیند اجرای طرح پژوهشی ارزیابی تأثیرات اجتماعی احداث تئاتر شهر کرج آغاز شد.
اجرای طرح پژوهشی ارزیابی تأثیرات اجتماعی احداث تئاتر شهر کرج

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه؛ با انعقاد قراداد همکاری مشترک بین مرکز علمی و تخصصی ارزیابی تأثیرات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی با شهرداری کرج اجرای طرح پژوهشی ارزیابی تاثیرات اجتماعی احداث تئاتر شهر کرج در دستور کار این مرکز قرار گرفت. گفتنی است کارفرمای این طرح شهرداری کرج و بهره بردار اصلی آن سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این شهرداری خواهد بود.

دکتر هادی برغمدی مدیر مرکز ارزیابی تأثیرات اجتماعی پژوهشگاه و مدیر علمی پژوهش ارزیابی تاثیرات اجتماعی این طرح بیان داشت: محل ساخت این مجموعه در منطقه 2 شهر کرج و در محله اصفهانی ها (در جوار بوستان تاجیکستان در بلوار بلال) خواهد بود و از جمله هدف های احداث این مجموعه که از سوی مدیران و طراحان آن بیان شده است، می توان به این موارد اشاره کرد:

  • ایجاد امکانات و فضاهای درخور هنرمندان و بسط و توسعه هنر در زندگی معاصر شهروندان
  • تغییر فضاهای هنری از محدوده‌های کالبدی بسته به عرصه‌های باز شهری
  • بهبود منظر شهری و ایجاد فضای شهری مطلوب
  • غنی سازی اوقات فراغت شهروندان کرج
  • جذب حامیان و سرمایه گذاران

همچنین وی اشاره کرد پروژه احداث تئاتر شهر کرج در زمینی به مساحت 25000 مترمربع و زیربنای حدود 7400 مترمربع در ضلع جنوبی پارک تاجیکستان جانمایی شده است که قرار است در بازه زمانی 3 ساله به بهره برداری برسد.
برغمدی در این خصوص بیان کرد که احداث چنین مجموعه ای با کاربری های متعدد خدماتی، آموزشی، تفریحی و... می تواند بر ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... شهر کرج تاثیرات فراوانی بر جای گذارد و در گذر زمان بر تغییر بسیاری از متغیرهای اجتماعی در این شهر تاثیر گذار باشد. به همین دلیل در این بازه زمانی و پیش از احداث، ضرورت دارد با استفاده از روش ها و فنون حوزه ارزیابی تاثیرات به ترسیم آینده این پروژه و دامنه جغرافیایی و اجتماعی این طرح اقدام تا بتوان با تدوین نظامی از پیشنهادهای عملیاتی به کاهش تاثیرات احتمالی منفی و همچنین افزایش تاثیرات مثبت آن اقدام نمود. طرح پژوهشی یاد شده تا پایان تابستان 1401 به پایان خواهد رسید و امید است که نتایج آن بتواند به مدیریت شهری کرج در تدوین برنامه های آتی خود در این خصوص کمک نماید.


نظر شما :